dinsdag 5 november 2013

Haakmodus

Het is hier de laatste tijd allemaal sjaal die de klok slaat.  Ik zit in haakmodus en ik weet niet meer hoe ik eruit moet geraken.  Als ik mijn voorraad wol moet vervangen door schapen dan kan ik allicht een schapenboerderij beginnen, maar soit ...

YouTube bevat een schat aan haakinformatie.  De meeste (en mooiste) haakfilmpjes zijn wel afkomstig uit de USA, maar ondertussen ken ik de Engelse haaktermen al beter dan de Nederlandse. Voor deze sjaal heb ik deze tutorial gevolgd.  De uitleg is schitterend en de vrolijkheid van de dame in kwestie werkt aanstekelijk.

Wol: COSIMA plus Merino
55% Merino en 45% Polyacryl 
Ik haakte de sjaal met haaknaald nr 6.  Het is een heel vlotte steek en het haken gaat vlug vooruit.  De sjaal wordt meteen in een ronde gehaakt dus van aan elkaar haken/naaien is geen sprake. Wanneer je laatste steek gehaakt is, is je sjaal ook effectief af!


Sorry voor deze niet echt zuivere foto (ik vond niet dat mijn hoofd erop
moest, maar mijn glimlach krijgen jullie er wel bij)
De sjaal is heerlijk dragen. Je kunt hem ook smaller maken.  Of breder, zodat ie over je hoofd kan. Hier wordt ie zeker nog eens gemaakt, of twee keer. (of drie keer ...) Het liefst in zoveel mogelijk kleuren. Mijn voorraad wol za dan toch nog op geraken. :)
Veel haakplezier!

1 opmerking:

  1. Ik zit een beetje met hetzelfde… kheb nu 2 sjaals gehaakt, de muts is bijna af en er liggen 3 bolletjes klaar voor een nieuwe sjaal. En al mijn dringender werk…blijft liggen

    BeantwoordenVerwijderen