zondag 17 november 2013

Granny ripple

Ontspanning stond centraal in mijn twee en een halve week verlof die er vanavond op zit. Vanaf morgen is het terug back to reality.  Een goed boek, mijn naaimachine en mijn haakpennen, meer heb ik niet nodig om me volledig zen te voelen. 

Tot nu toe haakte ik enkel kleine projecten.  Het werd dus tijd om eens mijn haakgrenzen te verleggen.  Zij is mijn grote voorbeeld als het op dekens haken aankomt. Esther maakt één voor één hele mooie gehaakte dekens. Het zien van haar mooie werkstukken was een grote stimulans om ook ééntje op te starten, want zo'n deken is natuurlijk niet op één avondje gehaakt.


Ik bestelde hier een hele voorraad aan Stylecraft garen. 100% acryl, (ik kan niet tegen wol) super zacht en ze haken vlotjes weg.
Ik ben helemaal weg van granny squares en wou dolgraag een granny deken maken. Na het zien van dit filmpje veranderde ik van een granny deken naar een granny ripple deken. Het verschil? Bij een ripple, wat letterlijk kabbelen betekent, gaan de steken lichtjes op een neer.  
Deze tutorial gaf me nog wat meer uitleg bij het beginnen en eindigen van een rij, wat niet super duidelijk was in het filmpje. 

Wanneer ie af is, laat ik jullie hier vol trots het eindresultaat zien!

Granny ripple deken - 14 rijen ver


1 opmerking: