donderdag 26 september 2013

Selfish sewing week en een verjaardagsfeestje

Zoals jullie eerder deze week al konden lezen, was mijn meisje jarig.  Deze week is het ook selfish sewing week.  Ik ben niet echt selfish geweest want alles wat ik deze week naaide/afwerkte stond in het teken van mijn meisje haar verjaardag.

Stof: Hamburger Liebe
Vlaggetjes  werden gestikt aan de lopende meter.  Geen feestje zonder vlaggetjes!! 
Bij een feestje hoort het feestbeest ook mooi uitgedost te zijn. Ik koos voor een simpel A-lijn jurkje (om het mezelf als full-time werkende mama iets makkelijker te maken), naar een patroon van Gemaakt.

Buitenstof: wederom Hamburger Liebe
Voeringstof: Meky-shop Diksmuide
Bij de feestjurk hoort natuurlijk een kroon. En die kroon heeft me wat weg-en-weer-geloop gekost. Ik maakte de kroon naar de tutorial van Peeps.  Bij stap 5 krabde ik eens goed over mijn hersenpan. Zet je steeklengte op 0.5.  Euhm ... Houston, I have a problem. Steeklengte?? Op mijn flower power naaimachine?  I don't think so.  Toen ik startte met naaien heb ik mezelf een hele simpele naaimachine gekocht. En daar wringt het schoentje.  Ik kan mijn steeklengte niet verzetten. Hoe lossen we dit op??? Door een nieuwe naaimachine aan te schaffen? Euhm, yes, maar nu nog niet. (hopelijk als nieuwjaarscadeautje)  In Veurne hebben we een nieuwe stoffenwinkel (en accessoires) Vero Louise.  En Veroniek heeft achteraan haar uiterst gezellige shop een workshopruimte waar naaimachines ter beschikking staan. Mijn redding!  Tussen de mooie stofjes stikte ik verder aan Ina's kroon.  


Stof: wederom Hamburger Liebe
Vilt: De Banier

En omdat ik nog meters stof over heb van dit mooie Hamburger Liebe stofje, maakte ik nog een zeversjaaltje naar de tutorial van Pieke Wieke
Zo mag Ina kwijlen en smossen naar lieve lust, haar outfit is er tegen bestand (toch voor efkes).
Ik zou zeggen Let the party begin. 

Het verjaardagspakket

6 opmerkingen:

  1. HayHay!
    Wat een mooie creaties heb je gemaakt!
    Prachtige stoffencombinatie!
    Alvast een heel fijn feest! Dat kan nu zeker niet meer mis gaan ;-)
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, die kroon is prachtig!
    En wat dat alijnjurkje betreft, daar zijn ze zelf 't makkelijkst in, meer moet dat toch niet zijn.
    Flink gewerkt deze week, zou ik zo zeggen ;)
    Enne, geniet van het feestje zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waaauw seg, da's zeker niet selfish geweest! Gelukkige verjaardag voor je kleine meid en ook proficiat voor de mama!
    woohoobydavina.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk zeg ....dat wordt een mooi feestvarkentje!

    BeantwoordenVerwijderen