zaterdag 30 maart 2013

Sprits

Verlengd weekend, soes (nvdr: mijn vent) weg gaan werken, Inamie in haar bedje, ... Dat vraagt om een bakmomentje. Ik duikel in mijn keuken en een half uur later komt een cake uit mijn oven. Maar mijn bakhonger is nog niet gestild dus zoek ik online een gemakkelijk (ik ben nog maar een beginnend koekjesbakster) recept om koekies te bakken en ik struikel over Sprits-koekjes. Hmmmmmmmm! Spritkoekjes it will be.

Ik gebruikte volgend recept:

  • 250 gr zachte boter
  • 250 gr zuiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 4 à 5 eetlepels melk
  • 3 eieren
  • 450 gr bloem
Mix de boter schuimig en voeg de suiker en de vanillesuiker toe.  Voeg de eieren één voor één toe en blijf kloppen tot een dikke crème ontstaat. Roer de bloem erdoor.  Voeg lepelsgewijs wat melk toe tot het de goede dikte heeft. Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe het deeg in een spuitzak en maak de koekjes op een met bakpapier beklede bakplaat. Spuit de koekjes in de gewenste vorm en bak ze 10 à 15 minuutjes in de oven.

Terwijl de eerste lading koekjes in mijn oventje goudgeel worden, surf ik nog eventjes verder op internet en ik ontdek dat ik er ook nog chocolade kan op doen. Oooh, chocolade! Chocolade aka my best friend! :-)
Ik laat mijn koekjes afkoelen, smelt traagjes wat chocolade in mijn microgolfoven en dompel daarna mijn koekies één voor één in wat chocolade.

En ziehier mijn eigen gemaakte Sprits koekjes MET chocolade! :-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten