dinsdag 19 maart 2013

Gemaakt bij 'GEMAAKT'

Eindelijk ook mijn verslagje van bij 'Gemaakt - Creatieve workshops'.

Al de hele week waren Isabelle en ik aan het sms'en dat we uitkeken naar DE workshop. En dan eindelijk was het zover!

Vanuit mijn  thuisbasis vertrok ik naar de kust met Lowie op mijn achterbank en eigenlijk een auto vol babygerief en benodigdheden. Want niet alleen was mama enthousiast dat ze even weg kon maar Lowie was ook enthousiast: zijn eerste sleepover en dan nog wel bij Mettie Sofie! Mettie was volledig voorbereid en helemaal in haar nopjes. Toen ik alles had uitgeladen kwam ook Isabelle toe bij Mettie. Dikke afscheidskus voor Lowie en natuurlijk vroeg ik hem om 'braaf' te zijn bij mettie. Ik weet dat een 4.5 maand oude baby totaal niet weet wat 'braaf' zijn is, maar ik versta daaronder: flink slapen en eten. Dat slapen wil wel eens eindigen in nachtelijke avonturen. :)
Mettie zei dat ik moest vertrekken en Isabelle sleurde mij mee de lift in. Daar gingen we dan... Samen in de voiture richting Oostende. We vroegen ons vanalles af: gaat die paspel nu moeilijk zijn? Welke stofjes gaat ze hebben? Gaat ze het goed uitleggen? Gaan er nog leuke dames zijn? Gaan we nog teruggaan?...

Wel, het was de max!
We kwamen toe in een gezellige ruimte. De ruimte straalt op en top naaien uit. stofjes, garen, naalden, naaimachines, kledingstukken, lampen, kadertjes met stof in, brandende kachel,... Direct een goede sfeer. We waren natuurlijk de eersten dus we gingen alles even goed verkennen. Miek vertelde dat we al stofjes konden kiezen terwijl zij nog even de patronen in orde maakte. Dan mochten we paspel kiezen, ahnja want we kozen voor de workshop; kussens MET paspel! :)
Onze stof werd geknipt en ondertussen kwamen nog drie andere dames binnen. We mochten patronen spelden en dan knippen. En dan... (tromgeroffel) de overlock! Oh my god! mega-enthousiast... Wat een megading is me dat. Ipv te zigzaggen gingen we dus overlocken en wat ging dat leutig snel zeg. En van overlocken kwam naaien en met dat naaien kwam de paspel-uitleg en na de paspeluitleg kwam het samenbrengen van de stukken en uiteindelijk kregen we 1 kussen en dan mocht je de tweede nog maken...
De uitleg maakte het supermakkelijk... Paspel=Poepsimpel! Dankzij de goede uitleg natuurlijk!
Wat zitten mensen je soms schrik aan te jagen: paspel is moeilijk, overlock is moeilijk,... Helemaal niet.Volgens mij hebben die mensen nooit een goede uitleg gehad. Nu, wij wel!
Wij waren echt megacontent van onze avond.
Met een drankje, paspel-uitleg en twee kussens onder onze arm keerden we terug naar de voiture. We gingen zitten, gordel om, keken mekaar aan en zeiden duidelijk: 'Hier komen we nog ne keer he!'


En Lowie? Die had een nachtelijk avontuur beleefd bij mettie, maar ook wat geslapen. Supercontent reed ik de volgende morgen met mijn zoontje op de achterbank, heel veel babygerief en twee kussens met paspel richting thuisbasis! 


Sfeerfoto'tjes:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten