woensdag 27 maart 2013

Slabbetjes - try out

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd... 'slabben'. Je kan er echt nooit genoeg van hebben. Op een dag gaan er hier echt een paar in de wasmand. Kwijltje hier, kwijltje daar, groentenpapje, fruitpapje, melke gemorst,...
Ik ben wel zo'n mama die haar ventje niet de hele dag een slab om de nek doet. Eerlijk is eerlijk, ik gebruik ze wel constant tussendoor. Ik heb leuke van de babylijst, hema, koeka, trixiebaby,...
Die van de hema enzo zijn voor een prikje gekocht zoals ze zeggen. Maar sommige andere slabben betaalde ik (of de cadeautjesgever) 8€ of 12,5€ en dat zijn natuurlijk juist de leukste!!! Leuke stofjes met een badstofachterkantje... en eigenlijk zo simpel te maken.
Vandaag moest ik lesgeven en heb ik nog wat ingepakt. Maar toen ik thuiskwam kon ik het 'naaien' maar niet uit mijn hoofd zetten. Toch eerst eten gemaakt en wat met Lowie gespeeld en gebrabbeld...
Boven ben ik dan stofjes gaan kiezen. Ik koos voor 'aapjes' en 'boerderij'. Ik had bij julija's shop een tijdje geleden ook bruine badstof gekocht. (helaas rekbare en dat was ik vergeten. Is wel beter als hij niet rekt naar mijn mening.)

Ziehier het resultaat:



stof: stoffenspektakel


't Ging echt op een rapke. Bestaande slab als patroon gebruikt, gesneden, genaaid en drukknopjes erin. Had niet veel zin in goeie afwerking (lees: lui en laat) dat zie je linksonder, was wat uitgeschoven maar geen zin om het recht te trekken ;). Maar ben er wel blij mee (ja,weeral blij)
Ik weet nu hoe het werkt en wat ik wil dus is dit een soort probeersel/try out voor de volgende reeks die ik wil maken. Er zijn nog dingen mogelijk: andere vorm, lintjes als sluiting, bias eromheen. Misschien geef ik er ook wel een paar cadeau en misschien is hier wel een lezertje die er eentje wil krijgen?????? Wat denken jullie?????? De eerste give away? Zal ze dan wel mooier afwerken hoor, beloofd!

Blij dat ik vandaag toch weer een half uurtje mijn naaimachine heb doen draaien!
Fijne avond!
Ik ga wat bij mijn gezinnetje in de zetel zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten