zaterdag 31 augustus 2013

Slabben

Gisteren liet ik mijn naaimachientje staan. Een ander machientje riep iets luider om mijn aandacht: de wasmachine! Gisteren was dus wasjes-draaien-dag.
Lowie had ook krampjes in de namiddag en had geen zin in een tukje maar wel in aandacht van mama. Na een vol pampertje in de namiddag (sorry, maar het is zo) was hij letterlijk verlost en voelde zich beter. Hij besloot nog een tukje te doen en zo kon ik zijn kleertjes sorteren en de te kleine dingetjes in dozen stoppen. 

Ook heb ik deze week een eerste taakje van mijn 'najaarslijstje' afgevinkt. Ik maakte de albumpjes van Lowie. Dus: Albums maken van Lowie zijn eerste levensjaartje = Check! 

Eergisteren heb ik wel even aan mijn naaimachientje gezeten. Ik maakte snel 4 slabbetjes. Ik koos twee badstofjes, twee katoentjes en ging aan de slag. Ik wilde een soort van mal om meerdere keren te gebruiken. Ik test af en toe een nieuw vormpje uit. Ik gebruikte een lat en soeptassen om mijn mal te maken :) ik moest rondingen kunnen tekenen en een soeptas bleek een ideaal instrument daarvoor. Het zijn simpele slabbetjes geworden met een bias:


Mal in hard karton gesneden

Stof vogeltjes : Verkempink - Oostende
Stof vosjes: Koekepeertje

De slabbetjes

Het model met een serieuze boterham in de mond :)
Je kan er maar niet genoeg hebben met zo'n kleine man in huis... en als ze nog beetje hip zijn is dat toch mooi meegenomen niet? 

Fijn weekend allemaal! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten