maandag 4 maart 2013

Zonnehoedje

Jaaaaaaaaaa!!! :)
Eindelijk tijd gevonden om het zonnehoedje af te werken! En zeg nu zelf... Ik had geen betere dag kunnen kiezen dan vandaag. Heel de dag stralend zonnetje, raampje open, frisse lucht.... De zon heeft gehoord dat zonder zon er geen zonnehoedje kan bestaan.

Ik was al vorig weekend begonnen aan een zonnehoedje voor Lowie. Vol enthousiasme begon ik te snijden, te spelden en te naaien. Maar dan... frustratie! Mijn machientje, die ik van mijn mama kreeg, heeft het helemaal begeven. Heel even ging het voor een tweede leven maar helaas... Niet helemaal stuk maar onbruikbaar stuur ik machientje naar de naaimachientjeshemel. Frustratie twee? Mijn patroon klopte niet. Ik heb het honderd keer bekeken en herbekeken in de overtuiging dat ik het juist deed. Heb zelf gefacetimed (voor de niet kenners; bellen en elkaar zien) :) met mijn zus. Ook zij zag dat er iets niet klopte maar we vonden het maar niet. Gelukkig stond op de tutorial een mailadres waar je naar mocht mailen indien je problemen had. En dat heb ik ook gedaan. Ondertussen dacht ik: 'nu ik toch moet wachten, kan ik beter al aan iets nieuws beginnen.' Maar het ging niet, mijn gedachten dwaalden telkens af naar het zonnehoedje die veel te klein was. het leek wel voor een babypop. (wat ook leuk is natuurlijk)
Volgende dag kreeg ik mail. En je raad het al, heel stom! Ik had niet op het woordje 'vouw' gelet.... Ja ik weet het :p
In al mijn enthousiasme en geweld beginnen knippen en doen en direct willen beginnen voor alles goed te bekijken. Maar nu kon ik dan eindelijk weer aan de slag!???
NEE, jammer. Er kwam steeds vanalles tussen en dan hadden we nog het machientje.
Zaterdag was het dan zover, mag ik u presenteren mijn nieuwe vriendin:



Is ze niet superhip? :D

Uit respect krijg je het 'oude' machientje ook nog eens te zien:


Echt superblij dat ik weer aan de slag kon!
Dus hier is ie dan: het enige echte omkeerbare zonnehoedje!!!!!!!





Dit hoedje stond hoog op mijn lijstje van 'wil ik maken!'. En ik ben er blij mee. Het was eigenlijk de bedoeling om eentje voor Lowie te maken. Maar het is wat groot uitgevallen. Het past eigenlijk op mijn hoofdje  :) en zeggen dat het een peuterpatroontje is. Ik ga het weggeven ofzo denk ik... zijn leuke kleurtjes en gaan zowel voor jongen als meisje.
Ik ga er zeker nog eentje maken maar dan veel kleiner voor Lowie.

De uitleg vind je hier en zelfs in verschillende maatjes. Eens je de vouwfout vergeet van mij is het eigenlijk en heel simpel leuk iets!

Op naar de lente en zomer. En nu maar schijnen hé Juffrouw Zon! 

C.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Ik maakte hetzelfde hoedje in peutergrote en het paste ook op mijn hoofd :)
    Welke maakte je voor je zoontje?
    Want ik zou er een moeten maken voor een meisje met omtrek 46cm maar aangezien ze groot uitvallen...
    Bedankt voor de info!

    BeantwoordenVerwijderen