donderdag 29 januari 2015

Warme oortjes

Mutsen zijn een soort van accesoire voor een baby :) Bij Lowie had ik zoveel leuke mutsen gekocht en gemaakt. Zelfs een heuse pilootmuts, maar meneertje vond een muts maar niets... En nog steeds niet. Als we naar buiten gaan dan gaat de wollen kap op met een dikke sjaal er nog eens om heen maar een muts??? oh neen...

Ik hoop dat het met Lena anders is.
Met de geboorte van Lowie kreeg ik een gehaakte muts cadeau. Handig aan die muts was dat de oren zo mooi in de muts pasten. Ik besloot aan de hand van die muts een nieuw patroon ruw te schetsen... Maar dat was me toch teveel geklooi en ik herrinerde me een bestaand patroon van 'de droomfabriek'. Daarmee ging ik aan de slag.

stofje kiezen
De keuze viel op nicky velours, omda dat lekker zacht is, en een katoentje waar ik al lang zot van ben! Kan zowel voor jongens als meisjes vind ik.
Het patroontje werd uitgeprint. (Heb je interesse dan vind je het hier)
Meteen werd er dubbel gewerkt... Het moeilijkste vind ik toch nog steeds dat zo mooi rond stikken. Op een recht stuk geen probleem maar als je zo rond dicht tegen het randje moet stikken, stress!
Je kunt ze ook in tricot maken, daarvoor vind je de link op hun blog. Moet wel zeggen dat ik de kleinste maat maakte (10-16maand maar zonder de lintjes) en ik bij het passen toch vond dat ze er binnen een maandje of twee goed zal inkunnen. Of mijn kind heeft een groot hoofd.


Resultaatje!
Ronde mutsen mooi plat presenteren is niet gemakkelijk :)
Zo handig dat het mutsje mooi over de oortjes past. De oogjes zijn mooi 'bloot' en de oortjes mooi warm!
Toch wilde ik een goeie aan-foto tonen... Maar Lowie is te groot en Lena haar koppie nog te klein... En het modelleke sliep dus... Toch geprobeerd :) Beetje geprutst en mooi proberen te trekken en toch nog mooie aan-foto.

Staat wat scheef maar hé ;)
Met die stormige wind buiten, komt dit goed van pas! 

6 opmerkingen: