vrijdag 16 januari 2015

Van tafelkleed tot portemonnee

Tafelzeil, ook gekend als toile-cirée... Nog nooit mee gewerkt! Tot nu!

Het is meer dan een jaar geleden dat ik echt achter mijn naaimachientje heb gezeten. De zin en andere dingen, zoals mijn zwangerschap en Lowie en de baby kregen steeds voorrang.
Ik geef toe dat de komst van mijn naai-hobby er niet rooskleurig uitzag met een tweede kindje. Maar het is een relaxe baby die mij de tijd geeft, terwijl Lowie mooi speelt, om ook iets voor mezelf te doen. :) Heerlijk gedachten verzetten.

Al eeuwen ligt hier twee meterkes tafelzeil. Ik stelde het altijd maar uit om er iets mee te maken maar nu besloot ik er toch mee aan de slag te gaan. Waarom ik zo lang gewacht heb, is me een raadsel.
Superleuk om mee te werken!
Ik kwam een leuk portemonnee'tje tegen op Pinterest. En toen zag ik hoe deze dame dezelfde maakte met tafelzeil en ze legt hier uit hoe ze dat doet! Ze maakt nog veel leuke dingen, ik volg haar blog echt al een tijdje...

Ik ben met haar afmeting eerst aan de slag gegaan. Mijn machientje, schaar, mijn ritsen van het ritsenfestival en alle andere dingen werden bovenghaald en ziezo:

Leuke portemonnee'tjes
Wat een leuk jobke en ze glijden in no time van onder je machine!
Ook even andere afmetingen getest:

Toilettasje en simpele pennenzak

Je kan ze dus in alle maten en grotes maken. En eigenlijk zijn ze ook wel handig, ik kan zo 50 dingen bedenken om erin weg te stoppen! 

close-up

Vol lof over mijn nieuwe ontdekking dus! :)
Nu andere kleurtjes toile-cirée scoren...



ps: Ik wil wel een fietstas maken met dit matriaal (of zo gelamineerde stofjes), zou moeten lukken toch? :)

7 opmerkingen:

  1. Leuk ,he werken met tafelzeil.Ik heb overlaatst zadelhoesjes(in PP) gemaakt gaat goed ,dus ik denk dat fietszakken ook wel zal gaan.Ik ben nu bezig met een soort van vaasjes in tafelzeil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooo sjiek wi zeg!!! Als je eentje teveel hebt ;-) je weet me wonen hé :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vraagje: gebruikte je toile cirée die wat dunner was dan gewone? En gebruikte je een speciale naald daarvoor? En waar kocht je de toile cirée?
    Ik ben alvast megafan van deze zakjes ;o)
    noemi_discry@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was niet de hele stevige, dikke inderdaad :)
      Ik gebruik geen speciale naald wel speciaal voetje. Je kunt ook met gelamineerd katoen werken! :)
      Echt heel makkelijk en leuk bandwerkje! :)

      Verwijderen
    2. Mercikes voor je snelle antwoord

      Verwijderen