zondag 10 november 2013

Kleine snelle dingetjes

Kleine weekend-projecten :)

Speldenkussentje:


Gekartelde speldenkussentjes 

3 op een rij 

Stof: Stoffenspektakel
knoop: eigen collectie ;)


Deze simpele dingetjes zijn gewoon leuk om te maken. Ik knipte ze 10 cm op 10 cm (van restjes), naaide ze op 1 cm van de rand dicht, liet een gaatje voor de vulling. Vulling erin en gaatje dichten. Kartelschaar in de aanslag en rondom een boordje knippen.
Als je dat wil kun je nog knoop onder en boven bevestigen centraal zoals bij het laatste kussentje, geeft een extra accentje :)

Na deze kleine restjes-intermezzo had ik wel weer zin in iets vanop mijn lijstje...

'De snelle cadeauzakjes' van Elisanna.
En weet je wat?? Snel zijn ze!! Leuk om te maken ook.

Stof: Julija's shop
Lintje: Stoffenspektakel
Mijn kleine man heeft het zakje al vastgehad en het is echt babybestendig, alleen niet kreukbestendig... Dus hij gaat nog eens onder het strijkijzer zo meteen... :)
Detail draadje

Zakje

Zakje dichtgeknoopt

Het linkje vind je hier op Elisanna haar blog natuurlijk :) Echt een aanrader vind ik! Even had ik schrik om die tunnel te maken, maar hé dat ging gelijk niets he. Je hebt het eigenlijk zelfs niet door dat het al verwerkt zit in je tutorial.
Ik ga er nog een paar maken om gewoon in huis te hebben en dan nog een paar in kerstuitvoering voor onder de boom binnenkort. Geeft toch iets extra als je zo'n 'verpakking' rond je cadeautje krijgt...
De stofjes liggen al klaar voor de volgende dus wordt vervolgd.

En morgen extra dagje vrij en ik ga naar boekenbeurs met mijn (ex)buurvrouwtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten