dinsdag 19 januari 2016

Een Pallie-pakket

Weet je wat ik het mooiste vind aan mijn leven?  Dat ik niet alleen ben ... Nu denken jullie waarschijnlijk "tuurlijk ben jij niet alleen. Je bent getrouwd en hebt kinderen".  Ja, waar.  Maar ik heb het niet over dat soort alleen zijn.  Ik was altijd al met twee.  Lang lang lang geleden, toen de spermacel de eicel bevruchtte was ik al met twee.  In de baarmoeder was er al pret voor twee.  Voor wie het hier nog niet gelezen heeft, of het nog niet wist, ik ben dus de helft van een tweeling.  En ja hoor, een eeneiige tweeling.
Mijn zus is mijn tweede ik.  Het verlengde van mezelf.  Zijn we compleet hetzelfde? Nee.  Hebben we hetzelfde karakter? Nee.  Maar we vullen mekaar perfect aan.  We werken samen.  We smsen wel honderden keren per dag naar mekaar.  Facetimen 's avonds nog wel eens omdat we nog iets vergeten te vertellen zijn.  En kan dat niet wachten tot morgen?  Euhm nee, dat kan niet.  We hebben de slappe lach op de meest onmogelijke momenten en voor het stomste eerst.  En vindt een ander dat dan ook grappig? Nee.  Hilarisch. (ik lig nu al bijna in een deuk door er nog maar aan te denken) Mijn zus is mijn alles. Mijn pallie.  Pallie is ons eigen uitgevonden woord.  In het Engels betekent pal maatje.  En als je dat een beetje vervlaamst dan krijg je pallie.  
Maar to the point nu ...

Stoffen en fournituren: Pieke Wieke (natuurlijk)
Met de feestdagen kreeg ik de vraag van mijn pallie of ik voor haar ook een lunchtas wou maken. Van zus Charline kreeg ze de stofjes cadeau en ik ging de rest doen.  Vorige keer verstevigde ik de tas enkel met vlieseline H640.  Deze keer streek ik er nog een laag H250 bovenop.  Dit maakt de tas extra stevig. 


Dan is de tas af en dan sta je daar met nog veel te veel stof over om zomaar in de restjesbak te gooien.  Dus vond ik het een leuk idee om mijn pallie te verrassen met nog een paar maaksels. Ik vroeg haar toestemming om de stof op te gebruiken en ging aan de slag.


Een Coraline clutch kon zeker niet ontbreken.  Ik maakte de clutch reeds meerdere malen en het blijft een toppertje. 


De Flores clutch van Ithinksew.  Stond al lang op mijn verlanglijstje, maar nog nooit eerder gemaakt. Een héél erg leuke om te maken.  Leuk ook om het middenste flapje aan de voorkant in een ander stofje te maken, wat eigenlijk de bedoeling is, maar ik koos ervoor om dat niet te doen.  Ik wou mijn zus haar stof ten volle op gebruiken.



En als laatste maaksel, met het laatste stukje bruikbare stof, maakte ik een Tillly.  


Drie clutchen en een lunchtas.  En wat er schiet er over van die lap stof?  Een paar slierten stof, waar niets meer uit gemaakt kan worden.  Jullie zien waarschijnlijk al dat ik bij de Tilly mijn stof in de verkeerde richting heb moeten knippen?  Ik wou er persé nog die Tillly uit krijgen, maar draaien in de juiste richting zat er niet meer in.  Het heeft wel wat vind ik ... En hé, had ik het niet gezegd, dan had je het niet gezien. :-)


Pallie, héél veel plezier met je lunchtas en je drie clutchen.  Graag bij ieder gebruik vermelden aan derden dat dit door je pallie werd gemaakt.  Dankt u! :-) (grapje)
Ik ben zeker dat je lunch nu 10 keer lekkerder zal smaken smiddags. 
Met héél veel liefde gemaakt.
Pallies forever,
x

4 opmerkingen:

  1. Amai, jij hebt je Pallie nogal verwent! Moet zalig zijn zo een onvoorwaardelijk maatje die hetzelfde denkt en waar je altijd terecht. Gelijk heb je dat je dat koestert!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtige set. Jouw Pallie heeft nogal een geluk met een Pallie zoals jij! Heerlijk voor jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen