zondag 12 oktober 2014

Pompoenentijd





Overal zie je pompoenen opduiken, in alle vormen en sizes, zelfs kleuren. Pompoenen om te eten en pompoenen om te versieren of sierpompoenen.




Het is natuurlijk de tijd voor pompoenen. En alhoewel ze gewoon lekker eetbaar zijn. (Wat maken jullie met pompoen?) Vind je deze dagen heel veel ideeën op Pinterest. Dat Halloween daar heel veel mee te maken heeft, hoef ik jullie niet te vertellen.

Ik zat al lang met het idee van een pompoen uit te hollen en er iets leuks mee te doen. Eigenlijk wilde ik heel graag deze ideetjes eens proberen:



De pompoen met bloempot in vind ik ook echt superleuk idee.

Glitter en glamour

Maar ik vroeg me gelijk ook af hoe lang een pompoen 'goed blijft' als je hem uitkerft. Na wat speurwerk op het internet vond ik vaak tussen de 5 a 7 dagen en dan wordt hij slecht of ze geven alternatief door in een emmer te zetten? Nu ik zou al dat werk van kerven jammer vinden als het maar heel even goed blijft. En om het alleen te doen op Halloween is ook maar 1 avond he. (Tenzij je feestje geeft, want dan ziet iedereen je mooie werk) 
Nu het glitteren kon op zich nog, maar ik ging voor een ander ideetje. 

Mijn snijmachientje kreeg zwarte vynil om te snijden, ik ging op zoek naar leuke bestandjes die ik vond in een facebookgroepje en zo kwam alles mooi bij elkaar. 
2 minipompoentjes dienden als testertjes en hoe simpel ook leuk kan zijn:






Dus voor je soepje maakt of pompoenpurree, taartje,... gooi je pompoen niet weg maar doe er iets leuks mee :)
HAPPY HALLOWEEN!

1 opmerking: