maandag 1 december 2014

Kerst-frutselen

Het is hier al serieus aftellen naar onze versierde boom!!! Kerst is in aantocht en dan gaat het toch altijd beetje kriebelen bij mij... maar eerst moet natuurlijk de Sint passeren. De wederhelft ziet er streng op toe dat er geen boom binnenkomt voor Sint weer veilig op zijn boot richting Spanje zit.

Maar...

over voorbereiden heeft hij niets gezegd dus... aan de slag!

In één van de vorige posts vertelde ik dat ik mezelf een nieuwe extra opdracht had gegeven: 1 pin per maand van Pinterest proberen.
En we zijn december dus een nieuwe pin werd bovengehaald.



        


Zij vond haar inspiratie op een Kirkland's waar ze een canvas met Kerstprint te koop aanbieden.
Dus ik besloot ook mijn versie te maken van haar kerstkaarthouder. 




       


Ik kocht mijn canvasje in De Blokker en ging bij Lucas Creativ langs voor wat acrylverf. Ik koos de AMSTERDAM-ACRYLIC Karmijn-rood. (Lekker kerstig!) Gaf het canvasje twee laagjes en liet het drogen. Daarna vond ik via de SilhouetteStore  een afbeelding om te snijden en op het canvas te kleven. Ik koos voor witte vynil.
Omdat ik vond dat er nog iets ontbrak en het beetje 'kaal' was, ging ik op zoek in mijn 'linten-lade' naar iets passend en tussen de kerstlintjes vond ik de boompjes. Die werden boven en onder vastgemaakt. Ook het rode lint werd in twee geknipt en vastgemaakt. Goed lang, want graag veel kaartjes! :)
Als je nu geen lintje vind voor boven en onder kun je ook washi-tape gebruiken. (Mijn zus vroeg immers of de boompjes tape waren toen ik haar mijn werkje liet zien en ik vond het wel een goeie tip als je geen lint hebt ofzo)



      


                   


Om de gekregen kaartjes vast te maken heb ik nog van vorige jaren mini-wasspeldjes. 

Nog op mijn to-do list: kaartjes, kerstboom versieren... Bijna bijna bijna bijna!






5 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan! Wij hebben in onze leefruimte (living - keuken ) twee ijzeren palen (als steunbalken) en die zijn magnetisch, dus komen al onze kaartjes daar aan :) Alleen niet zo handig als je er te dicht langs loopt....

    BeantwoordenVerwijderen