maandag 9 september 2013

Herfstig gevoel






Gisterenavond was ik onderweg naar huis toen het begon te regenen. Het begon ook al behoorlijk te waaien en het koelde enorm af. Op het laatste stukje doe ik zo wat 'boerenweggetjes' en het viel me op dat de eerste blaadjes van de bomen vallen...
Raar... Een gevoel van dikke pyjama, slobberkousen, sazie'tje (dekentje) in de zetel, warme woonkamer, kaarsjes... kan ik niet onderdrukken. Ik dacht even na en noem het mijn Herfstig-gevoel. 
Vind ik dat erg?

Vanmorgen scheen het zonnetje, ik ging voor korte armpjes aan mijn jurkje. Toen ik boodschappen ging doen, was het opvallend frisser. Vanmiddag ging de zon weg, wolken kwamen, miezerige regen viel uit de lucht... Maar geen gewone wolken en regen, echt van die grijze 'herfstige' wolken en van die zondagse binnenblijven regen. En nu ik dit bericht naar jullie typ krijg ik weer een gevoel van: koud buiten, warm binnen, appeltaart in de oven, thee of warme choco,... opnieuw dat Herfstig-gevoel.
Vind ik dat erg? 

Antwoord: Nee! We hebben een mooie zomer gehad! Zelfs vorige donderdag ging het nog even richting warmste 5e sept in ongveer 50 jaar (?). De zomer is voorbij aan het gaan en neemt stilletjes aan misschien wel een beetje afscheid. Een paar mooie dagen meesnoepen vind ik niet erg, ik houd immers van de zon, maar ik voel dat mijn innerlijke thermometer klaar is voor een op en top Herfst! 

ps: Lowie is uit zijn zomerkleertjes aan't groeien dus korte broekjes zitten er niet meer in hoor Mevr. Zon :)

4 opmerkingen:

  1. En ik deed voor het eerst terug kousen aan...de sandaaltjes kunnen de kast in

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook... Maar toen ik vanmiddag thuiskwam, gingen de kousen direct uit, 'birkenstocks' aan. Ik moet weer wennen aan opgesloten voeten :)

      Verwijderen
  2. Ik sliep gisteren zelfs alweer met een extra deken. Zo koud dat het ineens weer is geworden 's nachts!
    Maar ik vond het ook wel ergens weer gezellig :-) Niet meer liggen woelen in bed omdat het te warm is en er geen koel plekje meer te vinden is.

    BeantwoordenVerwijderen