zaterdag 9 mei 2015

Celeste

Daar is ze weer, met nog maar eens een tas.
Mjah, dat ik geen kleding naaiende madame ben, hebben jullie ondertussen wel al door zeker? Alhoewel ik daar dringend verandering in wil brengen.  Maar ik beloof niets.

Mijn schoonzusje wou graag een tas om mee te nemen op reis waar een tiental DVD's in kunnen. Kwestie van haar kiddies lekker zoet te houden tijdens de autorit.  Ik wou eerst een stropzakje maken, maar dat past helemaal niet bij mijn schoonzus.  Dus trok ik mijn voorraad boeken uit de kast en ging op zoek naar een mooi patroon.  Algauw bleef ik hangen bij "Mijn Tas", mijn favoriete tassenboek tot nu toe.  


Patroon: "Mijn Tas" - Celeste
Stoffen: Stenzo uit de voorraadkast
Ik koos voor de grootste versie van de Celeste.  Een tas waar het knippen van de stof het meeste werk is.  Deze tas zit verrassend snel in elkaar.  Of zou dit aan mijn gedrevenheid liggen? Wie zal het zeggen.  Het is een tas met een kort hengsel, die ook héél gemakkelijk door kleine mensjes kan gedragen worden.  En aangezien de inhoud hen aanbelangt vond ik dit niet onbelangrijk.





Het Sistermade labeltje werd weer maar eens vergeten, dus werd de binnenkant voorzien van ons geflockte logo.  Kwestie van het een brandmerk te geven. :-)


Het stofje komt jullie waarschijnlijk bekend voor.  Ik gebruikte het al eens voor  de Coraline clutch van Swoon Patterns.  Over mijn liefde voor deze clutch kunnen jullie hier verder lezen.


Het doel van de tas werd even getest en er passen perfect 10 DVD's in.  En misschien kunnen er nog wel een paar extra in.  Mijn schoonzusje heeft stijl. Ewel, vanaf nu kunnen de DVD's in stijl mee op reis.




6 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, Mijn tas is ook 1 van mijn favoriete boekjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap knap knap! Ook hier zit een fan van de "Celeste II"-heerlijke-handige-tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah ja, ook héél herkenbaar: dat vergeten labeltje ;-)...maar jullie hebben dan nog zo 'n mooi geflockt alternatief!!! Chique!

    BeantwoordenVerwijderen