dinsdag 4 juni 2013

De overlock-test: mutsjes maken

De chaos heerst nog steeds... Maar ik kan erdoor kijken :)
De vloer ligt er, de gyproc is afgewerkt en morgen en overmorgen komen ze de keuken installeren. Dus tegen het einde van de week en in't weekend misschien hoop ik toch een heleboel dozen erdoor gewerkt te hebben.

Vanmorgen had ik wat verplichtingen dus die heb ik in orde gebracht. En onderweg in mijn wagentje denk ik altijd veel na... Mijn gedachten en ideeën gaan dan echt de vrije loop en soms springt dat van hak op de tak.
De zin om te naaien was nog steeds aan't borrelen.... Mijn naai-dingetjes zitten nog ergens onder of achter een stapel dozen, dus besloot ik te stoppen om een stoffen schaar, draad, tweelingnaald en nog wat spulletjes. Eenmaal thuis heb ik dan eindelijk mijn overlock uit de doos gehaald! Het moest een keer gebeuren... En waw, ik vond het eigenlijk best wel spannend.




Heb er wat foto's van getrokken, voor de draadjes enzo... Jawadde seg! draden???!!!! Ik heb het toch een paar keer moeten testen. Maar uiteindelijk, als ik zo net niet mijn geduld aan het verliezen was, viel alles op zijn plek en deed mijn machientje en de draden precies wat ik wilde en deed het machientje eigenlijk precies wat het moest doen. Joepie!!

Omdat mijn naaigerief ver weg zat, besloot ik iets uit losse pols te doen. Al een tijdje staan mutsjes voor Lowie op het 'to sew-lijstje', nergens vind ik nog leuke mutsjes. Ook al begint de zon nu te schijnen toch wilde ik een mutsje maken. Ik had al een tijdje iets leuks gezien op 'Pinterest'. 


Het eerste mutsje vond ik echt de max. Dus ik zocht de printer om het patroontje uit te printen, maar helaas... printer wil niet meewerken. Dus werd het nu zeker uit de losse pols. Ik zocht een babymutsje van Lowie (zo een rondeke, zoals het tweede op de foto) en tekende rechtstreeks op de stof het mutsje over met een extra 2 cm (zo ongeveer want ik had geen 'maatje') en het slangetje om dan een knoopje in te leggen. De nieuwe stoffenschaar werd erbij gehaald, knip knip knip. Ik zette mij voor mijn overlock... Jaja, ik vond het allemaal heel spannend! De eerste maal dat ik mijn overlock, mijn eigen overlock, zou gebruiken! Test test, 1 en 2.... GO!  

Het resultaat? 



Eerst trok ik een foto zonder het knoopje en toen heb ik er een knoopje ingelegd! 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, wat ben ik blij met het resultaat. Ik sprong echt letterlijk van contentement weg en weer in mijn living! Ja, zie het maar voor u! :)
De overlock werd zelfs gekust... grapje! Was echt blij met het resultaat. Zonder speltjes, zonder patroontje... Zo blij zelfs dat ik er snel nog eentje in mekaar zette:




Ideaal he! En zo easy te maken en neemt ook geen tijd in beslag.
Kortom, ik ben heel tevreden hoor. Weer iets geschrapt van mijn 'to sew-lijstje', mijn overlock getest en ik heb eindelijk genaaid!



Circusstof: Gekocht op 'VITRINE' bij Koekepeertje
Aapjesstof: stockverkoop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten