woensdag 3 februari 2016

Vakantiekussen

Op dit moment heb ik een hele drukke naai planning.  Binnen welgeteld 15 dagen moet ik terug aan de bak.  Gedaan met ouderschapsverlof.  Gedaan met leuke dingen doen.  Gedaan met full time genieten van kleine Renée.  (lees: bijlange nog niet klaar om mijn dochter naar de creche te doen ...) Vanaf 18 februari wordt het genieten na de werkuren.  Verlangend uitkijken naar het einde van de werkdag om dan als een halve gare naar de creche/school te sjeezen om mijn dochters op te halen en hun lachende gezichten te zien.  Maar bon, we zullen er hier geen emotionele blogpost over brekende moederharten van maken.  Het ging over de drukke planning zeker?
Ik wil graag nog een creche zak uit mijn naaimachine toveren.  Een patroon waar ik niet al te veel vertrouwen in heb (voornamelijk in mezelf dan, of ik het wel zal kunnen ...), maar waar ik me toch aan zal wagen. En waar ik hoogstwaarschijnlijk wel een week over zal doen om het ding in mekaar te krijgen. Ahum!
Een babygeschenk staat ook nog op de planning.  Ik terug aan het werk en mijn vriendin staat op het punt te bevallen, dus we blijven in de baby's. Leuk! :-)

Ondertussen maakte ik een tussendoor projectje.  Een ingeving van het moment.  Familie van aan mijn lieve echtgenoot zijn kant, vertrekt binnenkort op reis.  Opeens draaide mijn grijze massa op volle toeren, overliep ik mijn stoffenkast en ging aan het werk.

stofjes: Pieke Wieke - Soft Cactus
Paspel: de plaatselijke naaiwinkel
Flock: Feeërieke
Ik maakte reeds eerder een reiskussen maar deze keer deed ik een kleine aanpassing.  Het zakdeel werd niet onderverdeeld, maar is één grote zak.  Een plaatsje voor de knuffel, een boek, een spelletje, ... of iets anders die je graag mee doet op reis.  
Ik volgde terug haar tutorial.




Van simpele tussendoor naaisels die een verrassing zijn en waar je op voorhand al van weet dat je er iemand blij mee zult maken, daar word ik instant happy van.  En als je dan onderstaande foto krijgt, dan verschijnt er een big smile op mijn gezicht!
De autorit kan niet meer stuk denk ik.



1 opmerking: