dinsdag 3 november 2015

DIY sneeuwvlokken - kerststerren

'Hallo allemaal, mijn naam is Charline en ja ik ben een Kerstverslaafde...' :p

Zoals jullie misschien al beetje doorhadden, door vorige jaren, ben ik helemaal gek op Kerst. Niet zozeer de dag zelf maar eerder de aanloop er naar toe.
Het versieren van de kerstboom, de lichtjes, gezelligheid, cadeautjes onder de boom,... Eigenlijk dus vooral op de sfeer die erbij en errond hoort. :)

Maar... voor er klachten komen... Ik weet dat Sinterklaas nog zijn intrede moet doen en dat er nog schoentjes moeten klaargezet worden en dat 6 december er eerst nog aankomt.
Ook hier in huis is het de gouden regel, geen boom voor de Sint weer op zijn boot zit richting Spanje. 

De vertrek-uren dit jaar van de boot zijn 12uur 's middags, dus dat is dan ook de officiƫle tijd dat de kerstboom zal worden naar beneden gehaald! hoezo, goed gek?

Omdat ik al wil klaar zijn met sommige home made kerstversieringen ben ik er dit jaar goed op tijd aan begonnen.

Mijn Christmas-bord op Pinterest bevat vele pins en af toe test ik wat pins uit. Om alles te testen en uit te proberen, zal ik nog een heel leven nodig hebben :p

Deze pin kwam ik vorig jaar al tegen: 



Pinfoto: Pinterest
Boven onze zetel hebben we nog plek. Voorlopig hangt daar nog niets anders en nu leek het me wel gezellig om deze daar te hangen: Zelfgemaakte Kerst-sterren. Je kunt dit prima doen met je kinderen op een gezellige knutselmiddag.

Ikzelf maakte de sterren vanuit de foto vertrekkende, omdat ik de blog van de DIY niet zelf vond. Ik had het blijkbaar gepint vanuit zo'n '15 beste kinderknutseldingen voor kerst'.

Wat heb je nodig? 


  • ijs-stokjes; bv van een raketje
  • lijm 
  • penseeltje
  • rode verf
Je kunt heel de zomer raketjes eten en alle stokjes bewaren en afwassen maar gelukkig kun je de stokjes ook vinden in je hobbywinkel. Rode verf werd hier acrylverf. 


Lijmen

Schilderen

Nog twee te gaan...

Zoals ik al zei, maakte ik de sterren van de foto uit. Als je goed kijkt op de pinfoto kun je zien dat sommige stokjes langsonder gekleefd moeten worden en andere langsboven. anders krijg je beetje problemen doordat je steeds maar hoger en hoger bouwt en kom je beetje uit evenwicht. Hier kun je de foto 'uitvergroot' zien.

Het verven doe je best met klein borsteltjes, zo kun je goed overal tussen en onder. Mijn sterren kregen dubbel laagje langs voor en achter. 
De rode sneeuwsterren

Met de rest van de kerstversiering zullen ze op het gepaste moment omhoog gehangen worden. Dus die foto volgt nog. Maar met een visdraadje of als je liever een duidelijke rode draad of gouden draad gebruikt is het ook mooi en zal het zeker ook lukken om omhoog te hangen.

Er zullen nog wel kerst-knutsels volgen :) maar voor nu alweer een geslaagde 'pin-getested'!!!

Knutselen maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten