zaterdag 10 januari 2015

Dekselse beestjes

Een 'DIY' (do-it-yourself) die bij vele blogjes al passeerde en die bij die-hard-blog-lezers dus al beetje bekend is.
Dat neemt niet weg dat deze al heeeeeeel lang op mijn lijstje staat van dingen die ik wil maken en nu kwam ik het hier opnieuw tegen.

Eerst en vooral die kleine beesten vinden is echt niet makkelijk! Confituurpotjes was iets makkelijker. Ik koos voor de potten van de Carrefour-confituur :) die zijn echt nog leuk.
De beesten ben ik dan maar gaan halen in de dreamland en ik kocht er nog een koker dino's bij. Mijn spuitbus vond ik niet zo schitterend, moest teveel laagjes leggen. Misschien kwam het wel door het pinkel-effect maar volgende keer gebruik ik de Montana spuitbussen denk ik. Jaja, volgende keer :)
Dit is te leuk...

Het schaap en de  kip nu nog naturel.
Confituurpotjes mooi uitgewassen en de beestjes.
Beestjes vastkleven
Laten drogen...
En klaar! 
Een leuk potje met leuk dekseltje!

Je kan ze overal voor gebruiken.
Watjes en oorstokjes, kleine speelgoedjes, cadeautjes, snoepbokaaltjes,... Je kan ook grotere bokalen nemen als je dat wenst.


Ik denk er aan om deze in september te maken in verschillende kleurtjes als afscheidscadeautje bij de onthaalmoeder... Maar dat is dan weer voor later.

Wil jij het ook eens proberen:

Nodig:

  • bokaal met deksel (mooi afgewassen en vetvrij)
  • plastiek figuurtjes of speelgoed (ook te vinden op rommelmarkten in't seizoen)
  • spuitbus in je favo kleurtje
  • lijmpistool of secondelijm

Hoe:

Neem je bokaal en laat hem weken in heet water. De vaatwasmachine kan je misschien ook helpen. Zorg dat het etiket en de lijmresten mooi verwijdert zijn. Laat je bokaal en deksel goed drogen.
Neem nu je deksel en spuit dit in je gekozen kleur, zorg dat je deksel niet blijft plakken aan de ondergrond. Neem genoeg afstand tussen spuitbus en deksel zodat de verf mooi gelijk en egaal komt te zitten. Doe hetzelfde bij je figuurtje. Beter 2 laagjes dan één dikke ongelijke laag.

Neem dan je figuurtje en lijm het vast op het deksel. Dit kan met een lijmpistool (droogt heel snel en handig) of met secondelijm. Druk in 1 keer goed aan op de juiste plek en laat even drogen.
Vullen maar! 

4 opmerkingen:

  1. Dit staat ook nog op mijn lijstje!
    Supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Had alles gehaald om in de kerstvakantie zo'n schuddebol te maken, ook met gespoten plastic diertjes, maar het is er niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh leuk idee! Met wat maak je dan de sneeuw? Kun je ook mooie Kerst-tafereeltjes mee maken...

      Verwijderen