zondag 16 november 2014

Porseleinstift

Een tijdje terug (minstens een jaar ofzo) geleden was ik in de AVA, geen idee meer waarom. Ik vind het altijd fijn om tussen de papierwaren, kleurtjes, stiften, potloden, verf en andere te lopen. Mijn oog viel op een stand van porseleinen-stiften. Had ik daar niet ooit iets over gepind?

Al een hele tijd pin ik dingen op Pinterest. Als je lid bent en het ook doet dan ken je het wel: Je pint en pint en pint en vindt het allemaal very pinteresting ;)
Je doet ideetjes op en je vindt alles leuk en pint nog beetje meer om dan misschien 'ooit' het eens te gaan uitproberen.
Wel, ik heb beslist om de pins eens te gaan uitvoeren. Per maand zeker 1'tje.

Gisteren moest ik in de HEMA zijn. Ik ben naast IKEA ook gek op de HEMA. Ik had beloofd aan partnerlief dat ik niet lang weg zou zitten, inmiddels was het mijn eerste uitstapje zonder kids en zijn eerste momentje met beide kids alleen thuis. Hij heeft het overleefd voor de geinteresseerden. ;)
Ik heb van mijn momentje geprofiteerd om eens rond te snuisteren in de HEMA. Bij het servies zag ik leuke schaaltjes staan, onmiddellijk moest ook denken aan de porselijnen-stift. De schaaltjes verdwenen dan ook richting mijn mandje en ik liep rustig richting kassa. 


Vandaag tussen de voeding door had ik even een klein momentje. Met een babytje in huis moet ik mij niet wagen aan uren-durende-projecten. :)
Ik nam mijn inspiratiepin erbij, die komt van haar blog.
Op pinterest vond ik allemaal leuke motiefjes en tekeningetjes om met de stift op schaaltjes te toveren. Ik ben mega-enthousiast.
Kijk :)




Ik gebruikte een 'Porcelain Painter' van het merk Marabu. Deze stiften zijn gemakkellijk omdat je na het aanbrengen op je porselijn, glas of metaal je deze niet meer moet bakken maar gewoon 3 dagen moet laten drogen. Daarna kunnen ze zelfs in de vaatwas op een max van 50 graden. Tot nu toe had ik alleen maar de zwarte maar ze bestaan in verschillende kleurtjes en zal ze toch aanschaffen.
Hoe leuk om paar reserve schaaltjes, mokken, bordjes in huis te hebben en kleine cadeautjes mee te maken.
Of vind je geen leuk servies? Maak hem zelf! ;)

Het schaaltje met de huisjes en de boompjes houd ik zelf, de andere twee zitten al ingepakt als klein cadeautje.
Ik haalde nu de tekeningetjes van pinterest maar ik ga zeker ook eens zelf aan de slag met krulletjes of een leuke tekst...
Als je het geprobeerd hebt, stuur zeker foto'tje door. Benieuwd naar jullie kunstwerken.

Ik word hier vrolijk van.
Fijne zondagavond!

Nog wat detail-foto's:




3 opmerkingen:

  1. Schoon! Ik ga hier aan denken de volgende keer dat ik in de AVA ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Heb ze bijgepinned op mijn daarvoor voorziene bordje :p.
    Ik peins dat mijn stiften al anderhalf jaar in de kast liggen te wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen