zondag 15 december 2013

Pauline & Paulette

 'Pakske maken?' 
'Stenen in mijne coca...'

Het zijn maar 2 zinnen maar als ik ze hoor of zie moet ik direct aan die film denken. Je weet wel 'Pauline & Paulette'.
Je zal je waarschijnlijk afvragen waarom ik nu over Pauline & Paulette begin.
Wel... misschien eerst zeggen dat ik van beroep musical-actrice ben :)

Ik neem jullie mee naar eind januari 2013, het begin van het jaar eigenlijk. Het is koud en donker buiten maar wij zijn blij want: We hebben net de sleutels gekregen van ons huis. Lowie slaapt in zijn maxi-cosi in het midden van de koude living en wij staan naar buiten te kijken naar wat onze tuin zal gaan worden. Mijn telefoon gaat... ik kijk een beetje verrast want het is een vriend die ik al een tijdje niet heb gehoord. Hij wenst me proficiat met de baby en vraagt hoe het gaat. Ik ben superblij van hem te horen en vertel dat het super is en dat naast de baby we ook een huis hebben gekocht en ik net de sleutels heb gekregen en we nog eens naar het huis zijn gaan kijken omdat het nu echt van ons is. Hij vertelt me dat hij NOG goed nieuws heeft en vraagt naar mij agenda eind 2013 begin 2014... Ik grap nog dat het best ver weg is en ik toch even moet kijken maar dat ik daar niets heb staan en de blaadjes nog redelijk leeg zijn.
Hij vertelt me enthousiast dat hij in meeting zit en over een nieuwe muziektheaterstuk dat Judas Theaterproducties wil gaan opvoeren begin 2014. (ja, u kan het al raden!!!) Pauline & Paulette. Ze zoeken nog een dame die de vrouwelijke bijrollen wil spelen en mijn naam kwam in hen op. 'Wow! Serieus?' Ik wist niet goed wat zeggen... Maar wilde eigenlijk op een neer springen van contentement :)
Ik zou gecontacteerd worden voor verdere besprekingen, het script zou me opgestuurd worden zodat ik het eens kon lezen, de regisseur belde met de uitleg over de bijrollen... en ik ging akkoord!
Super!!

En nu 11 maand later is het zover!!
Morgen begin ik met mijn eerste repetitiedag... Het voelt altijd wel als een eerste schooldag, lichte kriebels in de buik en beetje zenuwachtig. Ik kijk er enorm naar uit! Nieuwe collega's en oude collega's, aangename kennismaken en leuk weerzien en dan direct erin vliegen. Tekst is gekend en go :)

Het lesgeven en andere dingetjes gaat nu wat naar de achtergrond.
 De komende 5 maanden gaat het dus ietsje drukker worden. De hobby en het bloggen gaat daardoor misschien ook voor mij iets minder zijn. De grote tekortkomer zal 'TIJD' heten...
Maar ik weet zeker dat ik naast dit creatieve project ook wel eens een vrij momentje zal hebben of een vrije slaaploze nacht... En dan, dan zal ik bloggen over avonturen of een stiekem naaiproject of een snelle creatie achter mijn naaimachientje

Het verhaal van Pauline & Paulette? 

Pauline is een 60-jarige met de geest van een 7-jarige. Ze woont haar hele leven lang in bij haar oudste zus Martha. Het verhaal neemt een dramatische wending wanneer Pauline het levenloze lichaam van Martha vindt in de rozentuin. Wie gaat er nu voor Pauline zorgen? Haar twee andere zussen willen haar graag onderbrengen in een home, maar dat is buiten het testament van zus Martha gerekend. Dat stipuleert dat Cécile of Paulette voor de opvang van Pauline moeten zorgen. Pauline gaat uiteindelijk inwonen bij Paulette. Een nieuwe wereld gaat voor haar open, maar ook voor Paulette...

Als je wil komen kijken, heb je hier de speellijst:






Het is nu al een echte aanraden :)

PS: Vergeet niet deel te nemen aan onze give-away!!!

4 opmerkingen:

  1. Hihi, dat gaat hier ook mee met mijn zus en mij, "der zit ne stiejn ien!"
    En "pakske maken?" ook eigenlijk :).
    Al hebben we hebben al vele jaren niet meer gezien, maar ge brengt me op een idee voor een zussenfilmavond met uw post :)

    BeantwoordenVerwijderen