zondag 10 februari 2013

Heen en weer boekje

Lowie gaat sinds vorige week naar de opvang. Emotionele eerste dag voor de mama want zo dicht bij elkaar geweest de afgelopen maanden en  nu opeens moest ik hem een beetje 'afgeven'. Het loslaten is al begonnen... Ik wist dat hij in goede handen was dus ergens was het afgeven minder pijnlijk. Ik hield me sterk. Maar als ik even aan hem dacht, schoot ik toch even vol. Typische mama dus :)

Omdat we voor Lowie ivm zijn eten nog al wat dingetjes moeten bijhouden, hebben we een heen en weer boekje ingelast. Moet zeggen, ben druk op zoek gegaan naar een leuk boekje maar niets gevonden. Stond de buitenkant me aan, dan trok de lay-out binnenin op niets en omgekeerd. Na wat winkels bezocht te hebben en online serieus wat sites te hebben afgeschuimd, vond ik bij deze blog een leuke uitleg van een zelfgemaakt heen en weerboekje. (De blog volg ik al tijdje maar dit was ik nog niet tegengekomen. Ik dacht 'proberen die handel'. Dus ben ik de koffer ingedoken met stofjes, ik legde enkele combinaties voor aan de papa en uiteindelijk heeft hij deze combinatie gekozen.

Moet zeggen dat het 'flapje' maken in stof heel gemakkelijk ging. Was enorm leuk om te doen omdat het zo snel en easy ging. Heb het wel zonder de biaslint gemaakt. Het boekbinden ging wat stroever en je ziet de tape binnenin wat zitten. Dat is dan ook niet optimaal gelukt maar ik ben tevreden. En blijft het niet duren en valt het binnenkort uit mekaar dan loop ik nog snel om zo'n voorgemaakt boekje en maak ik dan toch weer zelf de omranding in stof. Er moet wel nog iets aan de buitenkant komen waar zijn naam op zal staan. Ben nog aan't kijken of ik ga iets ga flocken of gewoon een strijklabel ga nemen.
Ziehier het resultaat:






(stof treintjes: Julijasshop.be / stof blauw: ikea)

En Lowie? Die had een goeie eerste dag bij de opvang! De onthaalmoeder stoefte nogal met ons zoontje en dit mama'tje begon spontaan te blinken van trots...

Alhoewel ik echt nog veel op mijn uitprobeerlijstje hebt staan, wrong ik er toch dit schriftje even tussen. Ik moet nog megaveel maken en uitproberen voor ik zelf dingetjes wel maken en naar mijn eigen hand zetten. Het is soms storm in mijn hoofd wat ik allemaal wil wil wil wil.... Maar die TIJD he :)

Tot volgend projectje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten