maandag 12 mei 2014

Joan

11 dagen zonder blogbericht.  Veel te lang naar mijn goesting.  Het dagelijkse leven slorpt me soms helemaal op en dan moet ik tegen wil en dank mijn naaimachine eens aan de kant schuiven.  Met een trieste blik van mijn machinetje tot gevolg.  Arm ding ... Soms mijn beste vriendin, soms volledig verwaarloosd.

Sorry voor de ietwat donkere foto.
Getrokken in het laatste daglicht.
De Joan stond al een poosje op mijn agenda.  En ter voorbereiding van dit boek een goed project.  Zo kan ik mezelf meteen in de tassenmodus onderdompelen.  
De werkbeschrijving van de Joan vind je hier terug.  Een simpel en vlot naaiproject.  Al vertellen we er natuurlijk niet bij dat ik vlieseline streek op een verkeerd stuk stof.  Ahum.
De tas kan nog wel wat meer stevigheid gebruiken, vind ik.  Bij deze zijn enkel de buitenkanten verstevigd met vlieseline H640 (en die ene binnenkant waar we het niet over zullen hebben).  Bij de volgende strijk ik er eerst nog H250 tegen.  Dan zal de tas, volgens mijn bescheiden mening, nog iets meer rechtop blijven staan en dat mag wel, al is het maar voor het zicht. 

Voorkant

Achterkant

Binnenkant
Deze Joan wordt vanaf morgen mijn nieuwe lunchtas.  Veel plaats in mijn nieuw tas, voor als ik grote honger heb. :-) 
Nee, soms doe ik nog vlug een boodschapje voor het werk en dan vliegt dat ook in mijn lunchtas.  Tot op heden was mijn lunchtas een strandtas, een gekochte, van de markt ... Shame on me! 
Vanaf morgen dus een zelfgemaakte lunchtas.


Een voorzak met nog extra binnenzakjes, altijd handig


Stoffen Meky Shop Diksmuide:
- voorkant Camelot Fabrics
- achterkant Joel Dewberry

4 opmerkingen:

  1. super ik heb dat boek nog niet te pakken gekregen ...uitverkocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap, deze staat ook nog op mijn 'to do' lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een lunchtas om mee te pronken ! Ik wou de Joan ook maken, maar bedacht dan dat ik wou wachten op het boek ... maar tijd vinden, dat is het grootste probleem !

    BeantwoordenVerwijderen