zondag 8 mei 2016

Ligkussen

Schoon weer buiten, zalig briesje, een parasol en een speelmat voor de kids.  Wat heeft een mens nog meer nodig met zo'n zomerse temperaturen? 
Een ligkussen misschien?


Vergeet ligkussens à la Fatboy en andere dure merken, voortaan maak je hem gewoon zelf! Ik kocht 3 meter stof bij Lieve, ging naar de Action achter een hoeslaken, en kocht EPS korrels op bol.

Ik maakte een binnenhoes met het laken van de Action op een grootte van 80x100cm. Het binnenkussen werd gevuld met de korrels.  Ik deed dit samen met de husband want alleen is dat praktisch niet te doen. We deden het buiten want anders lag heel mijn huis onder de isomo bolletjes.  
Daarna werd de buitenhoes gemaakt, zoals je een simpel kussen maakt. 
Voorkant = 80x100 cm en dat 1 keer
Achterkant= 80x65 cm en dat 2 keer.  
Eén kantje omzomen voor een mooie afwerking en dan overlockte ik het kussen in mekaar.  Héél erg simpel dus.  Dan duwen we het binnenkussen in het hoeslaken en klaar is kees.
Met het laatste overschotje stof werd nog een bijpassend kussen van 50x50cm gemaakt.

En of we er van genoten?  Kijk zelf maar ... 






1 opmerking: